Geoblog.pl    zig    Podróże    Sri Lanka - olśniewająca Łza Indii    Po długiej podróży...
2017

Po długiej podróży...

Sri Lanka
Sri Lanka, Udawalawa

Droga do Udawalawa nie jest prosta, trzeba najpierw jechać do Wellawaya, co już zajmuje ponad godzinę jazdy naszym rozklekotanym autobusem. Kolejny, jeszcze bardziej rozklekotany i bez tylnych drzwi, łapiemy w Wellawaya chodząc z jednego końca drogi na drugi - nie jesteśmy bowiem pewni skąd odjeżdżają autobusy w naszym kierunku, a z miejscowymi ludźmi ciężko się dogadać.
W końcu wsiadamy do tego właściwego autobusu, który powoli się zapełnia i po chwili na dwóch siedzeniach razem ze mną i Lilą czytającą po raz dwudziesty swój komiks, jedzie również starszy lankijczyk, który dość szybko usypia mi na ramieniu...
Kolejny przystanek mamy w Pelmadulla - tam wysiadamy i musimy odbyć z plecakami spacer w inne miejsce z którego odjedzie nasz autobus do Udawalawe. Nie jest to bowiem to samo, na którym wysiedliśmy.

Cała podróż zajmuje nam kilka ładnych godzin i jesteśmy już bardzo zmęczeni jak przyjeżdżamy do Udawalawa. Po ciemku dość długo szukamy naszego guest house'a i w końcu znajdujemy, ale właściciele są zaskoczeni, że przyjechaliśmy. Bo przecież wczoraj odwołaliśmy rezerwację.
Tak, odwołałam ją, bo zobaczyłam pokój w niższej cenie więc zarezerwowałam ten tańszy. Okazało się, że faktycznie zarezerwowałam, ale na 28 stycznia, a nie grudnia. No przekombinowałam i tyle :( Właściciele jednak przygotowują nam pokój, serwują pyszną kolację i goszczą z otwartymi rękami - jak to na Sri Lance :) Umawiają nam też na jutro jeepa, który obwiezie nas po parku.