Geoblog.pl    zig    Podróże    Sudety 2008    Góry Wałbrzyskie i Zamek Książ

Góry Wałbrzyskie i Zamek Książ

Polska, Chełmiec

Zamek jest świetny!
Idealne miejsce do odpoczynku. Strona internetowa z wszystkimi informacjami: http://www.ksiaz.walbrzych.pl/
Szkoda że w czasie i po wojnie został tak bardzo zdewastowany. Ale i tak jest piękny. Daleko mu dawnej świetności, jednak opiekunowie zamku robią naprawdę wiele żeby to zmienić. Wybieramy trasę zwiedzania: "Śladami tajemnic 2 wojny światowej". Chodzimy po zamku około godziny. To miejsce jest przesiąknięte historią. Czuć ja na każdym kroku. Na pewno wrócimy ta za parę lat i myślę ze będziemy milo zaskoczeni. Polecam każdemu.
Bezproblemowy dojazd autobusem MPK Wałbrzych, lub samochodem (dwa duże parkingi).

Jeśli chodzi o górę Chełmiec to niestety nie mam miłych wspomnień. Poruszamy sie szlakiem niebieskim ze Szczawna Zdroju. Po 1,5h spacerku po płaskim terenie następuje bardzo ostre podejście (ok 40min). Zaczynamy żałować że zamiast odpowiedniego wysokiego obuwia wzięliśmy sandały trekkingowe. Ścieżka momentami składa się z dużej ilości drobnych luźnych kamyczków - łatwo o upadek. Na szczycie miała sie znajdować 22-metrowa wieża widokowa - niestety zamknięta, ruina w opłakanym stanie. Duża cześć terenu jest ogrodzona, z zakazem wstępu, ponieważ znajduje sie tam kompleks budowli z nadajnikami radiowo-telewizyjnymi. Szczyt jest mocno zarośnięty chaszczami i zaniedbany. Raczej kiepski punkt widokowy.