Geoblog.pl    zig    Podróże    Islandia    Latarnia morska i wrak statku
2018

Latarnia morska i wrak statku

Islandia
Islandia, Akranes

Do Akranes dojeżdżamy późnym wieczorem. Tak późnym, że już nie wejdziemy na latarnię morską, bo jest zamknięta. Szkoda. Mamy za to czas żeby trochę pospacerować po brzegu i powłóczyć się po miasteczku, które jest typowo portową mieścinką, cichą, małą i wyludnioną. W ogóle na Islandii nieczęsto spotyka się rodowitych mieszkańców - zagęszczenie na km2 jest niewielkie, a poza tym chyba są domatorami. Gdziekolwiek jesteśmy, tam są głównie turyści.

Szukamy wraku statku i znajdujemy go w porcie. Okazuje się być bardzo malowniczy na fotografiach - na żywo wygląda po prostu jak metalowa kupa złomu. Nie można na niego wejść - Iwona próbuje, ale grzęźnie w otaczającym go błocie.

Potem jeszcze idziemy do chyba jedynego sklepiku w mieście na ciepłą kawę i już się usadzamy w busach, żeby wrócić do domu. Ale okazuje się, że Iwona zgubiła telefon. A że schodziliśmy całe miasteczko, to się dzielimy na grupy i idziemy szukać w kilku różnych punktach jednocześnie. Udaje się go znaleźć bliźniaczkom - w błocie przy statku :)

Wracając na nocleg mijamy po drodze kilka razy tęczę - gdzieś na horyzoncie jest burza, a my mamy piękne słońce. Zatrzymujemy się przy stadzie pasących się koni. Te islandzkie są niskie, krępe, trochę jak nasze kucyki i mają długie włosie, żeby im było ciepło. Aby chronić czystość tej rasy zakazane jest sprowadzanie na wyspę jakichkolwiek innych gatunków koni.
Islandczycy są bardzo przywiązani do "swoich" rzeczy i tradycji.