Geoblog.pl    zig    Podróże    Egipt 2007    Kierunek Magawish

Kierunek Magawish

Egipt
Egipt, Hurghada

Samo południe. Po pięciu sekundach od przekroczenia progu samolotu jesteśmy mokrzusieńcy! Skwar od którego nie da sie uciec! Zastanawiam się jaka jest temperatura... chyba wszyscy o tym myślą ;)

Na lotnisku po wypełnieniu odpowiedniego formularza kupujemy wizę ( 20 $). Wsiadamy do autokaru. Nagle jakiś miejscowy zwinął naszą walizkę i pakuje do bagażnika. Sekundę później stoi koło nas z wyciągniętą ręką. -"Bakszysz... bakszysz..." Oooo! Zaczyna się...

Podczas ok 40 min transferu do hotelu przyglądamy się surowym pustynnym krajobrazom. W międzyczasie trwa pierwsza rekrutacja chętnych na wycieczki fakultatywne. Zapisujemy się na jutrzejsze zwiedzanie Hurghady z przewodnikiem (10$). W końcu jesteśmy na miejscu. Magawish. Recepcja, podstawowe informacje, meldowanie się i dostajemy bungalow nr.166. Ktoś nas odprowadza na miejsce, przy okazji wskazuje baseny, restauracje, plaże i domek - z widokiem na morze oddalonym o jakieś 100m. W środku jest całkiem sympatycznie. Zaczynam się rozglądać: dwa pojedyncze łóżka, łazienka z prysznicem, lodówka, klimatyzacja, kanapa, stolik, telewizor,grube zasłony w oknach z okiennicami... Do rzeczywistości przywróciło mnie delikatne chrząkanie pana który nas przyprowadził. Odwracam się, patrze na niego i słyszę nieśmiałe "bakszysz". Akurat miałem pod ręką 5$, więc wręczam mu z podziękowaniami. Dopiero po jakimś czasie dowiaduje się jakim majątkiem są dla nich tak "duże" pieniądze.

Robimy rozeznanie w terenie. Magawish okazuje sie być o wiele większy niż na pierwszy rzut oka. Zachwyca nas piękna 2km prywatna, chroniona plaża z dostępem do niedużej ale fajnej rafy koralowej,darmowe leżaki, ręczniki i słońce.
Dzień kończymy obiado-kolacją z bogatym stołem szwedzkim. Akurat jedzenie zapamiętamy najdłużej bo do Polski przywieziemy kilka kilogramków więcej siebie ;)
Po kolacji oglądamy barwne, regionalne przedstawienie w amfiteatrze przy jednym z basenów.
Raz na dwa dni do hotelu przychodził bankier u którego wymienialiśmy dolary na funty egipskie.