Geoblog.pl    zig    Podróże    Londyn    Natural History Museum

Wielka Brytania
Wielka Brytania, London

Kolejne kapitalne muzeum.
Piszac o brytyjskich muzeach musicie zrozumiec, ze nie sa one takie jak znane nam polskie muzea, dla mnie nudne, w ktorych chodzi sie od eksponatu do eksponatu i oglada je zza szklanej szyby. W Anglii muzea sa multimedialne i interaktywne. Wielu rzeczy mozna dotknac, by samemu przekonac sie o ich fakturze. Jest tu tez cala masa roznych zabawek i dziwnych urzadzen, ktore mozna samemu przetestowac (czyli cos pociagnac, cos uderzyc, cos obrocic, gdzies wsadzic rece czy glowe...) by na wlasnej skorze poczuc rozne zjawiska.
Prym tu wiedzie wlasnie Muzeum Historii Naturalnej. Jesli pokazuja nam skutki tzresienia ziemi, to zaczyna sie wszystko od wejscia do pokoju w ktorym nagle pod stopami zaczyna nam sie trzasc podloga, a ze stojacych obok regalow spadaja rozne rzeczy. Jesli poznajemy historie dinozaurow, to wita nas wielki, ryczacy, ruchomy tyranozaur, kolo ktorego mniejsze dzieci boja sie przejsc :) I tak w calym muzeum.
Juz za samym wejsciem wrazenie wywiera ogromny szkielet dinozaura i od poznawania dinozaurow wizyta sie zaczyna. Potem czeka nas ogladanie innych zwierzat, poznawanie geologii ziemi, zjawisk zachodzacych w kosmosie, a nawet metod wykrywania roznych rzeczy i znaczenia recyclingu. Brzmi nudnawo, ale przedstawione jest w swietny sposob. Zreszta - jest to ulubione muzeum wielu moich znajomych :)
I znowu - radze zarezerwowac sobie na nie kilka ladnych godzin.

Wstep: bezplatny. Platne wejscie na niektore wystawy czasowe.