Geoblog.pl    zig    Podróże    Malta 2020    Finalna rundka po wyspie

Finalna rundka po wyspie

Malta
Malta, Birżebbuġa

Dziś niestety ostatni dzień naszego pobytu na Malcie.

Nie spieszymy się więc nigdzie, by nacieszyć się ostatnimi chwilami urlopu. Jemy wolniutko obfite śniadanie, pakujemy się i ogarniamy mieszkanie.

Zastanawialiśmy się, gdzie by tu jeszcze dzisiaj jechać, czego nie widzieliśmy...
Wszystkie takie miejsca, które nas interesowały, a nie zobaczyliśmy ich do tej pory, są zamknięte z powodu Covid-19. Plaża z trójką dzieci w dniu wyjazdu to też nie najlepszy pomysł - piasek sypałby się z nich przez całe lotnisko i samolot.
Pada więc na Birzebbugę - miejscowość, w której początkowo mieliśmy mieszkać, ale odwołałam nocleg gdy zamknięto granice. Po ich otwarciu znalazłam bardziej okazyną ofertę w Bugibbie.

Birzebbuga ma jeszcze jedną zaletę - jest blisko lotniska, więc mniejsze ryzyko, że jak coś się stanie, to nie zdążymy na samolot.

Przejechanie całej wyspy z północy na południe zajmuje nam 40 minut. W Birzebugga idziemy na ostatni, pyszny maltański obiad i napychamy się nieprzyzwoicie. Potem dzieciaki spalają go na placu zabaw przy plaży, a my wolno trawimy siedząc na ławce obok. Na koniec idziemy jeszcze na lody, a potem już tylko na lotnisko. Oddajemy samochody, na szczęście bez problemu i idziemy do terminala.

Podróż powrotna szybko mija...